یکی از بزرگترین بازیهایی تاریخ بازی Fallout هست كه قراره Q4 2008 به بازار عرضه بشه به همین منظور سایت Gamespot مصاحبه ای رو با تهیه کننده این بازی آقای Todd Howard انجام که در زیر میتونید این مصاحبه رو بخونید
GS:با نگاه کردن به این,Fallout 3 دموی عالی در E3 به نمایش گذاشت شما چه چیزی در نمایشگاه اجرا کردید و چه واکنشهای جالبی دریافت کردید؟
TH:ما تقریبا یک ساعت از بازی رو نمایش دادیم که تا حالا طولانی ترین دمویی بوده که در E3 نشون دادیم بنابراین برای اولین نگاه به این بازی ما حتما خیلی نشون دادیم ما تقریبا پنج منطقه از بازی و سیستم مبارزات جدید و دیالوگها را نشون دادیم من با خوشحالی از این تعجب کردم که اکثر کسانی که اونجا بودند از طرفداران خفن Fallout بودند و اونا واقعا از سری Fallout شناخت زیادی داشتند این بازی نمایشش یک انفجار هست
GS:این دمو روی کدام پلتفرم اجرا میشد؟ساخت اولیه بازی روی کدام پلتفرم است؟آیا تفاوتهای زیادی بین سه ورژن بازی وجود دارد؟
TH:ما این را روی 360 اجرا کردیم که دستگاهی هست که خیلی از کارهای اصلی رو روی اون انجام دادیم و همچنین یک دستگاه راحت و آسون برای بازی ساختن هست, برعکس یک PC حتی در دفتر کار هم سخت هست که نتیجه یکسانی روی سیستم هرکسی بده این واقعا یکی از برتریهای 360 است البته نسخه نهایی(PS3-360-PC)باید یکسان باشد
GS:انجمن Fallout میتونه خیلی خواندنی باشه در مورد بازی محبوبش واکنشها مبنی بر نمایش بازی چگونه بوده؟آیا شما موفق شدید نظرها را عوض کنید؟
TH:خیلی ها هنوز این را ندیدند پس من نمیدونم اونها با دیدن عکسها یا یک تیزر نظرشون عوض شده یا نه شاید ولی من شک دارم.برداشت عمومی من اینه که اونها از سال 2004 متنفر بودن از ایده ای که ما میخواستیم با بازی انجام بدیم بنابراین درباره اون نمیتونی خیلی کار زیادی بکنی غیر از اینکه یک بازی عالی هم برای سری و هم برای خودت بسازی به همه طرفدارا که بازی رو دیدن مثل کسانی که در صحنه بودند میگم که واکنشها عالی بود بیشتر از هر بازی که تا بحال نشون داده بودیم و این بسیار اعصاب خردکن هست بخاطراینکه تو سالها روی چیزی کار میکنی و بعد سرت رو بالا میگیری و سوت میزنی همه جوایز E3 بهت حس خوبی میده چون تو واقعا نمیدونی چجوری در یک نمایش واقعی مقایسش کنی ولی چندبار لقب بهترین در نمایشگاه اون هم با وجود صدها بازی عالی در E3 باعث میشه که کل تیم به اون افتخار کنن که ما در مسیر صحیحی هستیم که بیشتر مردم خواهان اون هستند
GS:همه به سیستم مبارزات VATS علاقمند شدند میتونید بیشتر درباره اینکه این سیستم چگونه کار میکنه توضیح بدی؟مثلا وارد مبارزه میشی بازی رو متوقف میکنی و وارد VATS میشی قسمتی از بدن دشمنت رو هدف میگیری بعد از اون چه اتفاقی میافته؟آیا در این لحظه خود بازی کنترل رو بدست میگیره ؟آیا وقتی ضربات به پایان میرسه بازی خودکار متوقف میشه؟
TH:خیلی سخته که بدون نمایش بهتون توضیح بدم ولی وقت رو نگه میداری و بهت اجازه میده به نوبت بستگی به امتیاز اکشنی که داری حمله کنی و بعد از اون دکمه go رو فشار میدی حرکاتی رو که انتخاب میکنی به صورت سینمایی ولی به سرعت پخش میشن این چند لحظه بیشتر دوام نمیاره مگر اینکه اتفاق جالبی بیوفته مثل کله یکی منفجر بشه وقتی که این صحنه تموم بشه دوربین به حالت اصلی برمیگرده
GS:ما شنیدیم که فضای بازی از Oblivion کمتر خواهد بود چگونه این مقایسه میشه با مقدار چیزهایی که شما در بازی قرار میدید یا quest هایی که در بازی وجود داره؟
TH:این بازی کوچکتر و کوتاهتر از Oblivion هست و ما این کار رو عمدا انجام دادیم اشتباه نکن هنوز هم این بازی بزرگ هست ما quest های خیلی کمتری داریم ولی راهها و روشهای مختلفی رو برای حل quest ها قرار دادیم پس در Oblivion ما quest های خوب و شیطانی داشتیم ولی در Fallout بیشتر درباره quest هایی که به تو اجازه میده هر دو را در یک وضعیت انجام دهی بنابراین Fallout کوچکتر از Oblivion ولی خیلی بزرگتر از دو قسمت قبلی هست
GS:گفته میشه که اولین Fallout بیشتر از Fallout 2 مدلی بوده برای ساخت Fallout 3 دلیل این انتخاب چی هست؟
TH:من فکر میکنم اولین قسمت تن صدا و نوای بهتری داشت و قسمت دوم از منحرف شدن جلوگیری کرد من دوست دارم ساکن سردابه باشم و دنبال آب بگردم این موضوعی بود که من دوباره می خواستم بردارم کسی که تمام عمرش رو در یک دنیای زیرزمینی ناآشنا سپری کرده کسی که ناگهانی و بزور پا به سرزمین غرب گذاشته
GS:همچنین به این اشاره شد که سیستم هوش مصنوعی درخشنده به طرز قابل توجهی در Fallout3 بهبود یافته چه نوع پیشرفتی در بازی وجود دارد؟چگونه این بهبود در گیم پلی بازی تاثیر گذار هست؟
TH:ما مخصوصا درباره این هنوز حرف نزدیم ولی مخلوطی از خصوصیات جدید است و ما فقط با استفاده از خود سیستم خودمون رو بهتر میکنیم همانند کاری که در Oblivion انجام میدادیم, این فوق العاده قوی هست ولی فقط در لحظه های انتخاب شده نشون داده میشد
GS:حالا که E3 تمام شده تیمتون روی چه چیزی کار میکنند؟آیا شما در مرحله ای هستید که می خواهید بقیه قسمتهای جهان بازی را بسازید یا دارید سعی خود را در محکمتر کردن گیم پلی بازی میکنید؟
TH:ما در تولید کامل بسر میبریم و هر روز حجم و خصوصیات بازی را اضافه میکنیم دموی E3 واجب هست که چگونه پیش تولید ما تمام میشود اینجاست مقدار بزرگ بازی,چگونه دیده میشه,احساس میشه,بازی میشه و غیره الان ما به این احتیاج داریم که بقیه بازی را بسازیم ما هنوز نتونستیم تعادلی بین خیلی از حرکات و گیم پلی بازی ایجاد کنیم و ما اون رو تا موقعی که شیپ کنیم اصلاح میکنیم ولی سیستمها به اندازه کافی برای ما کار میکنن تا بتونیم همین الان بازی کنیم
GS:بازی برای 360 و PS3 خواهد اومد ولی طرفداران PC می خواهن بدونن که از DirectX10 پشتیبانی میشه یا نه؟
TH:با قاطعیت میگم که برای اجراش به DirectX10 احتیاج ندارید
GS:در پایان آیا چیزی هست که دوست داشته باشید درباره E3 یا درباره آینده Fallout 3 بگید?
TH:امسال E3 عالی بود من متنفر میشم از اینکه بخواهم به سیرکهای قبلی برگردم من فقط می خواهم که بازی را نشون بدم و با مردم صحبت کنم و امسال خیلی راحتتر بود این کار برام همچنین یک تشکر بزرگ میکنم از کسانی که اونجا برای پشتیبانی از ما بودند ما میدونیم که این بازی رو همه دوست دارن که خوب ساخته بشه و من امیدوارم که بتونم همچین کاری رو بخوبی انجام بدم
GS:متشکرررررررررررررررم Todd